Visie en Aanpak

Verschillende partijen werken samen om goederen van A naar B te vervoeren. De goederen worden op meerdere momenten in de keten overgedragen. Daarbij gaat veel mis. Zo werken alle partijen met eigen standaarden om gegevens in te voeren. Dit staat efficiënte onderlinge afstemming en communicatie in de weg. De kans op fouten is groot, en partijen zijn onnodig veel tijd kwijt aan e-mails en telefoontjes. Natuurlijk heeft dit gevolgen voor de hele keten, want die werkt niet zoals het zou moeten. Dat kan anders, vindt het Cofano-team.

Goede samenwerking begint bij informatie (kunnen) delen. De software van Cofano digitaliseert en automatiseert gegevens over transporten van alle betrokken partijen, en overbrugt daarmee de verscheidenheid aan invoerstandaarden en werkwijzen. Eenvoudig te lezen overzichten geven de partijen op elk moment van de dag informatie over bijvoorbeeld de status en de planning van een transport. En wijzigt of vertraagt een zending, dan ontvangen ze direct pro-actief een melding, zonder daar dus zelf naar te hoeven zoeken. Het Cofano systeem vereenvoudigt ook de financiële afhandeling door contracten, tarieven en facturen automatisch aan transporten te koppelen.

Het spreekt voor zich dat alle partners in de keten profiteren van deze optimaal ingerichte keten. De samenwerking verloopt veel efficiënter en onderlinge afstemming en communicatie kosten veel minder tijd. Partijen hoeven niet meer handmatig gegevens in te voeren en de kans op fouten is gering. Door inzicht in de actuele status weten de betrokken partijen precies waar ze aan toe zijn en wanneer ze welke handelingen moeten uitvoeren. Daardoor besparen ze niet alleen tijd en geld, ook kunnen ze eigen klanten veel beter informeren en bedienen.

Cofano geeft de controle over de logistieke keten terug.

Vooruitstrevend   

In onze aanpak zijn wij vooruitstrevend. Innovaties in de informatietechnologie zijn één van onze uitgangspunten. Continu vertaalt ons team van programmeurs, engineers en specialisten de laatste ontwikkelingen naar vernieuwde versies van onze applicaties. Denk aan Artificial Intelligence en Big Data. Want ook voor de logistieke sector biedt dit soort innovaties veel kansen. Elke paar weken levert ons team vanuit Sprints nieuwe functionaliteiten (features). Bang voor een verouderd systeem, hoeven onze klanten nooit te zijn.

Abonnementen

Omdat productvernieuwing een continu proces is, geloven wij niet in ‘uurtje factuurtje’ als we functionaliteiten ontwikkelen. Wij werken met abonnementen en bieden onze oplossingen aan als Software as a Service (SaaS). Dat geeft ons de kans om door te blijven ontwikkelen en mee te bewegen met de snel veranderende markt en de behoeften van onze klanten. We willen blijven luisteren naar wat er bij hun speelt en naar hun ervaringen met onze producten. Want ontwikkelen, dat doen we samen. Daar past telkens een extra rekening voor meerwerk, niet bij.  

Omdat onze oplossingen beschikbaar zijn in de cloud, hebben klanten alleen een computer met internetverbinding en browser nodig. Wij verzorgen alles eromheen: van hosting en back up tot support (technisch en functioneel), updates en security. Cofano is ISO 27001 gecertificeerd.

 

Servicedesk

085 - 44 44 532

Kantoor Sliedrecht
Baanhoek 144b
3361 GM Sliedrecht
085 - 44 44 530

Kantoor Enschede
Capitool 9
7521 PL Enschede
085 - 44 44 531