Onze Visie

 Slimmer.

Beter.

Sneller. 

De logistieke software in het digitale tijdperk.

In de logistieke sector werken verschillende partijen samen om goederen van A naar B te vervoeren. Bij deze samenwerking zijn er veel verschillende momenten van overdracht van goederen en de hierbij behorende communicatie en uitwisseling van gegevens. Bij Cofano zien wij dat de kansen voor verdere optimalisatie van logistieke ketens juist ligt bij de communicatie en gegevensuitwisseling tussen de schakels in de keten!

Door gebruik te maken van hedendaagse technologieën, zijn wij met onze vooruitstrevende producten in staat om direct de communicatie te reduceren in processen waar gegevens uitwisseling plaatsvindt. Door de communicatie via bv. e-mail & telefoon te reduceren neemt de kwaliteit van dienstverlening toe. 

Door gebruik te maken van de nieuwe technologie worden gebruikers pro-actief geïnformeerd over bepaalde vertragingen, tijdig aanleveren van data en documenten, of afwijkingen in de planning. De gebruikers hoeven niet zelfstandig op zoek naar informatie die bepaald of de uitvoering conform planning verloopt.

De klanten van Cofano kunnen gebruik maken van de ‘intelligence’ die in nauwe samenwerking met de ervaring van onze klanten en onze engineers is ontwikkeld. Door het gebruik van Intelligence wordt werk uit handen genomen en zijn gebruikers in staat om zich te richten op de complexe situaties.

De ontwikkeling van ‘intelligence’ is een continu proces binnen Cofano. De snelle ontwikkeling van de technologieën zoals artificial intelligence en big data bieden ook in de logistiek nieuwe kansen en mogelijkheden. Deze technieken worden ingezet in onze applicaties en engineers van Cofano doen onderzoek, ontwikkeling en experimenten (in samenwerking met klanten) met o.a. deze nieuwe technologieën.

"De werkwijze van Cofano wijkt af van vele andere klassieke aanbieders van software oplossingen. Ons streven is om niet oud te worden."

Wij willen kunnen blijven anticiperen op technologische ontwikkelingen en ontwikkelingen in de logistiek. Nieuwe mogelijkheden en verbeteringen moeten volgens ons altijd in onze oplossingen kunnen worden geïntegreerd. Nieuwe functionaliteit (features) kunnen door onze klanten worden aangevraagd zonder dat hiervoor extra kosten worden berekend. Deze functionaliteit word op aanvraag of pro-actief op basis van onze eigen inzichten en ervaring ontwikkeld en komen voor iedereen beschikbaar. Door deze manier van werken te hanteren wordt onze applicatie steeds beter en vollediger. Gebruikers hebben hierdoor nooit meer last van een verouderd systeem.

"Omdat wij met continue verbetering bezig zijn ‘verkopen’ wij onze software niet, maar wordt deze als een cloud-service aangeboden, Software as a Service (SaaS)."

Hierbij verzorgen wij de hosting, back-up, server en database beheer. Security, betrouwbaarheid en continuïteit zijn hierbij heel belangrijk. Wij hebben dit heel goed ingericht en dat wordt o.a. bevestigd door onze ISO 27001 certificering. Onze klanten hebben geen omkijken en kosten aan de randvoorwaardelijke IT zaken. Het enige dat benodigd is om met onze applicaties te werken is een PC met een internetverbinding en een browser.

Servicedesk

085 - 44 44 532

Kantoor Sliedrecht
Baanhoek 144b
3361 GM Sliedrecht
085 - 44 44 530

Kantoor Enschede
Capitool 9
7521 PL Enschede
085 - 44 44 531